måndag 13 december 2010

men gör det själv då!

Usch, måste spy galla nu...! Igår hade vi Luciafirande på dagis och eftersom jag hade anmält mitt intresse för att vara med i föräldragruppen den här terminen så var det jag och två andra föräldrar som tillsammans med fröknarna fixade firandet.

Detta är inte ett tungt uppdrag men krävs ju ändå en del tid och möda som att exempelvis hitta 42 julklappar till dagisbarnen med syskon som får kosta 10 :- stycket och passa för barn i åldrarna 0-14 år. Inte helt lätt alltså!

Det ska även fixas en tomte, inhandlas klappar till fröknarna, planeras fika, duka mm.

Och då suras det över att fröknarna fick sina klappar före barnen (som fick sina av tomten ute, när dom gick hem) och att tomten såg "för hemsk" ut och skrämde vissa av barnen. Som tur var så var de flesta föräldrarna nöjda som det verkade. Till de andra säger jag bara- Nästa år är det Er tur! Fast det är ju inte så lite typiskt att de föräldrar som gnäller är de som inte dyker upp på föräldramöte och som gnäller om allt som kan gnällas om...

Vad skönt! Nu har jag fått kräkas lite så nu bjuder jag på en bild från förra årets juletider:

2 kommentarer:

  1. Ja jösses, vad säger man??? Känner igen det där att dom som gnäller över såna bagateller är ofta dom som aldrig hjälper till frivilligt. Det jag inte förstår är hur dom står ut med sina liv, om dom kan reta upp sig över det du nämnde. Makalöst. Tur det finns vettigt folk också! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Kram på dig med Emma! Kanske lite löjligt av mig att reagera men ibland måste man bara :)

    SvaraRadera