onsdag 16 september 2009

Glad men...

trött av all ny information och alla nya intryck. Det är inte lätt att vara en working mom...verkligen inte! Ändå är jag inte ensamstående, min beundran för ensamstående föräldrar ökar för varje arbetsdag!
MEN jag är såå nöjd med mitt nya jobb. Spännande arbetsuppgifter och det är ett trevligt gäng som jag fått den stora äran att arbeta tillsammans med! Det gör dessvärre ont i mitt mammahjärta att lämna våra hjärtan tidigt på morgonen för att hämta sent. Våra barn är de som är kvar sist och det är med andan i halsen jag rusar in på dagis vid halv sex varje dag! De, dagiset alltså, stänger nämligen då och jag hinner preciiiis dit när jag åker med bussen som går hem. Det är inte meningen att man som akademiker bor på landsbygden tydligen :(
Hade jag kunnat jobba här hade jag givetvis gjort det, men så är det inte tyvärr.
Som tur är ställde barnens farmor och farfar upp idag och hämtade våra små redan vid tre. Det kändes skönt att kunna slappa på bussen hemåt istället för att sitta som på nålar som jag gjort hela veckan av rädsla att bussen ska bli sen..!
Nej, åtta timmars sömn bör man få så då bör den här kroppen gå och lägga sig i sin NYA säng typ NU !!! Go´natt på er :))zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar