måndag 28 september 2009

Örebro vs Östersund

I mitten av förra veckan fick jag veta att jag skulle åka till Örebro på utbildning den här veckan. Det hade inneburit resa, hotellövernattningar, ordning av barnvakt en av kvällarna osv. Så i fredags kom nyheten att det var fullt i Örebro men att en ytterligare kurs hade ordnats- som hade lagts i Östersund!
Även om detta underlättade avsevärt för mig som nu kan bo hemma, pendla till utbildningen och slippa ordna barnvakt så är jag lite besviken...
Hade vart oerhört skönt att bo på hotell och lyxa sig lite med hotellfrukost! Liksom det hade vart spännande att återvända till Örebro där jag inte varit sedan min sista praktik på gymnasiet. Då var jag 18 år, gick humanistiska programmet och gjorde min praktik hos ett gäng talpedagoger i Örebro. Då bodde jag hos en av mina dåvarande bästa vänner och vi festade och shoppade i stort sett hela den perioden, som jag minns det ;)
Nu hade jag åkt dit i ett helt annat syfte, iofs för att lära mig nya saker men inte för att prova på nattlivet... Som småbarnsmamma vill man verkligen njuta av en god ostörd nattsömn!
Men även om jag känner ett uns av besvikelse så känner jag ännu mer lättnad över att få bo hemma hos mina älskade :) Det är inget kul att åka hemifrån när de fortfarande är lite förkylda och sover oroligt. Istället ser jag fram emot utbildningsveckan i Stockholm i december. Då ska jag passa på att julhandla lite. Om jag orkar. Måste ju tänka på sömnen menar jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar