torsdag 10 februari 2011

Bokstund!

Jag måste bara tipsa om en mycket bra, välskriven och oerhört gripande bok. Jag är inne i en riktig bokslukarperiod nu men den här boken "Morgon i Jenin" har fått mig att stanna upp. Jag måste smälta vad jag har läst och låta det sjunka in, innan jag kan leva mig in i en ny historia. Jag ÄLSKAR när en bok gör så med mig, det är väldigt sällan men när det väl händer...Så alla ni bokslukare där ute, read it!"Susan Abulhawa gestaltar de mänskliga aspekterna på en av vår tids mest svårbearbetade politiska konflikter och visar på varje människas behov av ett hemland, sammanhang och trygghet."

3 kommentarer:

  1. Åh, den ska jag läsa. Jag älskar den typen av böcker. Kan i min tur tipsa om tre böcker som jag tycker är läsvärda:
    *Fånge i öknen
    *En blomma i Afrikas öken
    *Bokhandlaren i Kabul

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt suverän är den! Har läst alla du tipsade om och håller med, de är jättebra! Har du läst böckerna av Tory Hayden? Såååå bra och lite sorgliga. Perfekt för socionomer ;)Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du också gillade dem! Hm, nej de har jag inte läst men det ska jag göra helt klart=)
    Kram

    SvaraRadera