söndag 9 augusti 2009

Åsså blev de söndag igen...

Stylad av Annika
Erica & Jens

Jag och min älskade mamma!

Fast det gör inte så mycket. Jag och min blivande make har haft en toppenhelg i Vemdalen! Lördag morgon åkte vi mot Vemdalen men stannade först till på Sängjätten där vi provlåg innan vi bestämde oss för en ny säng. Kommer bli super!
Det första jag gjorde i Vemdalen var att slå mig ned i en stol hos Annika och där satt jag i några timmar framåt. Medan Annika klippte, tonade och slingade mitt hår drack jag ett glas rosé som världens bästa frisör bjöd på ;) Som finish blev jag även sminkad i lite softa toner! Kände mig såå fin när vi begav oss till systers taklags/inflyttningsfest! Där var en massa trevliga människor, många var givetvis från Dalarna (hennes sambo Jonas är dalmas) och en massa härjedalingar!
Vi bjöds på god mat och dryck ute innan ovädret bröt loss och vi hastade in till värmen inomhus...sedan när vi gick vidare mot countryn hade regnvädret gett med sig som tur var. Efter en promenad på 2 km bestämde Jens och jag oss för att vi var nöjda med kvällen så då vände vi hemåt och gick 2,5 km till (!) De sista kilometrarna vandrade vi i nattsvarta skogen och där gick jag och sjöng hela vägen då jag är extremt björnrädd...Var så skönt att komma hem till min mamma och brorsdotter Ida. Dricka en kopp thé och äta en smörgås för att sedan sova bara vi två, jag och älsklingen, en hel natt utan att väckas av småtroll :)
Men nu känns det Underbart att vara hemma hos våra små igen!!

3 kommentarer:

  1. Låter som en toppenhelg! Och vilka fina bilder. Du är så vacker Erica! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack sötnosar! Puss på er <3!!!

    SvaraRadera