torsdag 20 augusti 2009

Hösten är på väg med stormsteg.

Och höstshoppingen har börjat. Skyndade mig på Lindex för att köpa en ny vinteroverall till Dante, en som det var ett hyfsat pris på. Såg att de packades upp igår. Idag var Dantes storlek redan slut! Hur många ex tar de in? Två? Dåligt tycker jag att det är iallafall!
Så istället fick det bli en jacka till Dante med matchande mössa och en tröja till Liv med en ryskdocka på. Är så söta dessa ryskor, påminner om min farmor som gav mig sådana efter sina resor om jag minns rätt! Även två par långkalsonger med Mumin och en scarf till Dante blev det.
Känns konstigt att handla inför hösten nu när vi åker till solen men jag vet hur fort alla kläder går åt i vår stad så det är bäst att passa på! Barnen ska inte behöva gå i linne och shorts när vi kommit hem i september!



2 kommentarer:

  1. Hej.
    Nej, det är ingen jag känner som gör linne-trycken. Jag hittade ett av en slump på nån blogg och googlade mig fram till hennes blogg. Hon har sålt via Nelly.se men nu kan man köpa direkt via hennes webbshop.

    SvaraRadera
  2. Jättefina kläder. Jag känner ju inte till hur det står till med barnkläder här i stan, eftersom jag bara köper nångång ibland som present, och då är man ju inte ute efter något visst plagg, eller något särskilt praktiskt liksom :) Men det låter ju helt sjukt att det ska vara slut på en storlek dagen efter det packas upp! Och att barnkläderna går åt så snabbt! Har återförsäljarna ingen koll?

    SvaraRadera