tisdag 12 januari 2010

5 hål i magen

är vad jag har efter min galloperation. Ja alltså, de sitter ju samman med häftklamrar men det blev 5 titthål.
Det har gått jättebra efter operationen. Hade lite ont timmarna efter men fick morfin som hjälpte bra.
Dagen innan operationen var egentligen jobbigast när jag mådde illa och kräktes, var less på mitt tillstånd efter att ha legat inne på sjukhuset i tre dagar utan operation. Och varit dålig sedan Nyårsafton. Men så äntligen på fredagen den 8/1 kl 9 öppnade de upp mig och tog ut dessa onda stenar och en gallblåsa! Operationen tog nästan 4 timmar och gick så bra som vi hade hoppats, inget stort operationsärr tack och lov!
Var lite roligt när läkaren som opererat mig och som var den första att prata med mig efteråt sa: "Vi blev lite lata på slutet så vi sydde inte ihop dig" Nähä, tänkte jag, det låter ju inget vidare... "Nej, utan vi satt häftklamror istället." Jaha, okej då! Bara jag sitter ihop, liksom...
Känns lite jobbigt med tanke på att jag måste gå och få dessa klamror borttagna, det låter ont!
Men nu är jag hemma och sjukskriven i 2 veckor. Tänk vad mycket tid att göra en massa nytta här hemma. Men än så länge har jag inte ens orkat ta bort julen. Varför får man dåligt samvete över sånt? Man är ju sjukskriven för att ta det lugnt och bli frisk! Men tankar på jobbet bubblar ideligen upp, vem var det jag borde ha ringt, vad hade jag inbokat idag...kan det vänta....Gah! Åsså en jävla julgran som barrar så fort man tittar på den! Tror jag slänger ut den med kulor och allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar