torsdag 16 juli 2009

Blandad kompott.

Jag har haft en underbar dag på jobbet! Har träffat två trevliga män ;)
Den ena är 84 år, en gammal svenskalärare och liksom jag latinare. Det var så intressant och lärorikt att prata med honom, jag hann knappt städa för att vi pratade så mycket :p
Därefter träffade jag en man på 94 år. En riktig krutgubbe som bor själv i det hus han föddes. Han odlar grönsaker och har en massa annat för sig! Tänk vad mycket man som ung kan lära sig av dessa äldre personer. Det är verkligen en ynnest att få träffa så fina människor!
Min glädje urholkades en del under bussresan hem när jag fick ett telefonsamtal från chefen på Af. Jag fick inte jobbet men hade tydligen gjort en bra intervju och behövde absolut inte skämmas över den sa han..! Nä det har jag faktiskt inte tänkt göra heller. De hade iaf kommit fram till att jag skulle passa bättre som handläggare på Af än som jobbcoach så de ville att jag skulle söka igen om det kom ut ett handläggarjobb! Kan tänka mig att det beror på att jag är en mild människa, absolut ingen pushig typ som domderar över människor. Och det vill jag heller inte vara. Jag är den jag är och passar inte det så är det deras förlust, that´s it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar