torsdag 9 juli 2009

Regn o små sjuklingar.

När Dante kom hem från dagis igår var han snuvig och näsan bara rann. Men Liv var lika pigg som vanligt. Jag var så trött att jag somnade samtidigt som barnen och det var nog tur det för båda småtrollen hostade sig igenom natten :( Liv fick ett lättare kruppanfall så Jens fick gå upp och bära på henne ett tag. Sedan blev det till att ligga med huvudet högt resten av natten för lillgumman..
Idag fick Jens äran att vara hemma med våra små sjuklingar som egentligen är alldeles för pigga för att vara hemma men för krassliga för att vara på dagis :S Imorgon är det min tur att underhålla trollungarna. Blir väl till att klä av dem nakna och låta dem måla med vattenfärger eller baka!

Vad ska man egentligen göra för att hålla humöret uppe när det är så trist väder som det är nu?? Jag drömmer mig framåt till den 22 augusti när vi flyger mot solen =) Hade det inte varit för det hade jag nog varit mycket låg just nu!

Men innan dess ska jag och Liv åka tåg till Uppsala och hälsa på riktigt goa vänner! Jag ska snusa på min bästa väns nytillskott och min kära vän A´s ganska så nya tillskott :) Och Liv ska få leka med sin kompis Stella! Det längtar vi efter NU så tar vi och längtar till semestern efter vi kommit hem från Uppsala :) Där ser man, det finns ljus även i den mest regniga tunneln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar