fredag 3 juli 2009

Mol allena.

Det ska jag vara ikväll och det känns så skönt!
Barnen håller precis på att nattas av Jens. När de somnat ska Jens dra till tjocka släkten på räkfrossa. Som jag tackade nej till (!) Inte riktigt klok? Ja, så kan man tolka det för jag älskar skaldjur men är tyvärr alldeles för trött efter en arbetsvecka i den värme som varit :S
Igår var jag hemma hos ett äldre par och städade. Jag tyckte att det var in i norden hett där men det var ju en varm dag så jag tänkte inte mer på det...tills jag råkade gå in i deras element- som var... kokhett! Och detta var ett extra element (fanns ett i vardera rum), de riktiga var oxå på! Tanten var riktigt tunn så hon kanske frös trots att det var en het julidag?! Behöver kanske inte skriva att svetten lackade när jag städade där..!
Men det är ett roligt jobb. Man får träffa så många olika människor och se deras hem. Ha sett alltifrån lyxiga hus vid vattnet till inpissade (obs! katt) små lägenheter där programmet Rent hus skulle platsa!
Kan t.o.m tänka mig att fortsätta jobba där i höst i brist på socionomjobb här i stan. Men jag fick ett telefonsamtal häromdagen som var väldigt intressant så vem vet...:) Känns underbart att vara klar med utbildningen. Nu ska jag arbeta resten av livet så att jag kan betala tillbaka min skuld till CSN. Men det är väl värt pengarna så det tänker jag inte så mycket på. Jag har ju investerat i mig själv :)

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, att ha en skuld till nåt vettigt ä ju helt ok. Och du kommer ju alltid ha kvar din utbildning vad som än händer.
    Ha de gött.

    SvaraRadera
  2. Hej! Skickar en lite varning till dig i all vänskaplig anda. Det kan bli väldigt otrevligt för dig att skriva om brukare (även som du gör utan att namn ge dem ). Kan finnas chefer mm som läser detta som inte gillar det. ( Pratar av egen erfarenhet. Fick VÄLDIGT hett om öronen för länge sedan när jag skrev om mitt jobb. Å då skrev jag bara om jobbet & inte brukare. ) Tänkte bara berättaa hur det kan bli OM man har otur!
    Kramar Nilla

    SvaraRadera