tisdag 9 juni 2009

Another day

in Paradise! Eller ja, det har vart en helt okej trots ett sviktande humör till och från. Kanske är det bristen på kolhydrater som ställer till det i min hjärna. Och då är det ju säkert övergående!
Det är roligt med våra småtroll att de turas om att ta sovmorgon. Igår vaknade Dante vid 06 tiden. Då passade Liv på att sova till kvart i åtta. Idag vaknade Livan vid 06 och Dante fick jag väcka strax före åtta! Jag hoppas att båda kan sova ut lite om morgnarna snart, samtidigt! Det är ju liksom ingen vits för mig att en av dem ligger längre för det är inget jag kan njuta av för jag måste ju upp med den andra ;)
Efter skjuts på dagis tog jag en morgonpromenad med korta inslag av jogging. Härligt!
När jag pustande kom em tog jag mig en snabb dusch och kokade mig en gröt. Sen var det bara att ta tag i hushållsysslorna :(
Blev glad när jag fick sms om att jag hade ett dhl paket att hämta ut! Det var barnens twistcars! Oteknisk som jag är skyndade jag iväg med dem till svågern så han kunde montera dem innan barnen kom hem från dagis. Plus att jag kunde prova =) Himlans kul är det! Det blev en succé när barnen kom dit och jag vet inte vilka som tyckte det var roligast att köra twistcar, Liv och Dante och lilla C eller storkusinerna på 7 och 10 år! Nu har Dantes traktor fått flyttat ut på altanen för det börjar likna ett garage här hemma ;)

Så då är det bara dagens mat kvar:
Frukost: Gröt med kanel, linfrön, lingonsylt och mjölk.
Lunch: Lövbiffgryta från igår med mycket sallad.
Middag: Hamburgare med fetaostsallad.
Kanske blir det en kvällsfika på päron och brie, kanske. Är päron bra ur GIsynpunkt egentligen?!

4 kommentarer:

  1. Sv: Jo hon blev ju de, och jättesöt....precis som sin faster :-) Du verkar ju vara hennes förebild så jag har väntat på att hon vill ha samma färg som dig :-)

    SvaraRadera
  2. Vad är Twistcars?? Är de når för mina gräbbs på 8 o 12 år?
    Duktig du är som är ute o går/springer. Jag har inget ansvar om dagarna o inget viktigt att göra men jag kommer inte mig för att ut o gå :-(
    Ska man äta frukt när man kör GI??

    SvaraRadera
  3. Hon är så söt gumman så men börjar ju bli så stor! Usch, det går så fort!
    Det finns lite info om man googlar men i korta ordalag är det en liten bil som man styr och kör genom att vrida på ratten fram och tillbaka, sida till sida. Den tål upp till 100 kg och tar liten plats så man behöver inte ha så stora utrymmen. Jag köpte dem på tradera där ett företag hade utförsäljning. Som sagt gillade 7 o 10 åringarna bilarna men de kanske går för sakta för dina grabbar, med rätt teknik o träning så kan man säkert köra fortare iofs :)
    Nja frukt o gi är väl sådär, en frukt om dagen har jag iaf tänkt unna mig. Och då finns det väl bättre o sämre frukt. Banan är tex inte gi bra! Då är äpplen bättre o päron liknar ju äpplen ;)
    Ut o spring du med! Är så skönt efteråt när benen skakar och rumpan dallrar ;)

    SvaraRadera
  4. Du är ju superduktig Erica! Jag blir både impad och peppad av din braiga kost och att du tagit dig iväg ut två dagar i rad. Kramis!

    SvaraRadera