torsdag 18 juni 2009

Whovalley!

Befinner mig hos min kära mor i Vemdalen :) Det är härligt att få andas lite härjedalsluft som omväxling!
Igår var vi duktiga och rensade mammas största garderob, vi fick till en stor svart sopsäck som ska kastas och två säckar att ge bort till myrorna.
Innan middagen gick jag en promenad med syster, hon hade på sig stegräknaren och vi fick till över 6000 steg faktiskt.
Det är skönt att vara hemma hos mamma alldeles själv. Vi hinner prata utan att bli avbrutna, igår satt vi och pratade till efter tolv på kvällen. Drack lite rödvin och åt mörk choklad. Jag har inte alls dåligt samvete över att barnen inte fick följa till momma den här gången för det kommer fler turer i sommar.
Dagens höjdpunkt blir mitt besök hos Annika som ska få klippa och färga mitt hår! Härligt!
Nej nu ska jag äta havregrynsgröt och duscha innan vi börjar rensa vidare.
Kram på Er mina trogna läsare och vänner :)

2 kommentarer:

  1. Kristina Thunell18 juni 2009 kl. 19:10

    Härligt för dig att få vara hemma i Vemdalen,
    alltid skönt att åka "hem" en sväng!
    Man inser att man ju har flera ställen man kallar "hemma":-)
    Ha en jättebra midsommar!!!
    Själv blir jag i Ljusdal imorgon men sen åker
    vi ner till Göteborg på lördag (AC/DC på söndag!)
    Kramisar!
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Pratade just om dig med Annika idag! Vore så kul att få hälsa på er i ert nya hus men vi åker ju inte så ofta åt det hållet..!
    Häftigt att gå på AC/DC! Ha så roligt vännen:) Kram på dig!

    SvaraRadera