onsdag 10 juni 2009

En ledig onsdag

blev det för småtrollen i dag eftersom vi fick finbesök från Trollhättan = )
Vidar som gick i samma bebisgrupp som Liv när de var yttepytte småa kom förbi med lillasyster och föräldrar! Vilka goa ungar! Vidar sprang omkring naken mest hela tiden och kände sig verkligen som hemma ;)
Blev tomt när de åkte så då gick vi ut i regnet. Hamnade på lilla bageriet där barnen fick en varsin glass. Liv valde en isglass, en sån här "snurr", tror den heter typ twister eller nåt. Eftersom jag vill undvika bråk o avundsjuka mellan dem så fick Dante en likadan men jag såg på en gång att han verkligen inte tyckte om glassen. Först sa jag att han inte fick någon annan utan fick vara utan om han inte ville ha sin glass...Men när jag såg hur han verkligen försökte äta glassen men inte lyckades så köpte jag en ny glass åt honom. Ganska opedagogiskt kanske. Det är så svårt med sånt här. Eftersom det var jag som valde åt honom gjorde jag så, annars hade jag nog inte köpt nån ny åt honom...
Hur som helst ska det bli jäkligt skönt att Jens kommer hem imorgon kväll! Han ska få ta läsning och läggning av barnen så kan jag ut och motionera istället för idag har jag varken kunnat eller hunnit...
Men maten har jag skött, även om den blev lite enformig:
Frukost: samma vanliga gamla gröt
Lunch: Vit fiberpasta med kassler och majssås. Sallad på gurka, tomat, grönsallad, fetaost och solros och- pumpakärnor.
Mellanmål: Äpple
Middag: Samma som till lunch.

Jo förresten, angående gårdagens inlägg så lärde jag mig efter lite googlande att päron kan jämföras med äpple rent GI mässigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar