söndag 7 juni 2009

Vart ska jag börja?


"Behöver du hjälp med att öppna lillebror?"

Jordgubbstårtan med grädde och lemon curd fyllning blev klart godkänd !

Vi har haft en intensiv helg med noll tid till uppdatering i bloggen! Det började med att Dante fyllde år i fredags. Vi firade honom lite på morgonen men sen körde jag båda barnen på dagis. Snabbt hem igen för att förbereda mat och tårta till kvällen. Sedan körde jag till stan så fort jag vågade (och fick, typ) för att fira min systerson som tog studenten. Vi hade tänkt ha picnick med honom och min kusin som även han tog studenten. Vad vi inte hade räknat med var att de självklart skulle åka runt på flak och sjunga (!) Så det fick bli vi familj/släktmedlemmar som firade med en picknic! Efter det skyndade vi hem för att börja med kvällens middag. Både min mamma/pappa, svärmor/svärfar, syster med sambo och dotter + studentsonen och min ena bror kom! Vi hade en jättetrevlig och god grillmiddag som avslutades med kaffe och tårta! Vi satt på verandan hela kvällen, drack martini, vin, drinkar och pratade. Jens och min bror fortsatte ut på byn men jag kröp ner hos de sovande små :)

På lördagen gick Jens iväg tidigt för att ta en fördrink hos sin bror. De är ett gäng killar som deltar i en årlig stor fisketävling. Tyvärr gick motorn sönder för dem efter sju minuter så de kom hem tomhänta... Jag spenderade kvällen med Li och Tessan. Nattade barnen hos Li men hann inte se klart filmen Det flyter för barnen vaknade och ville hem, då åkte vi. Jens kom hem ganska tidigt med och vi somnade inte alltför sent.

Idag vaknade vi till tråkigt spöregn så vi beslöt att dra in på Djungelhuset. Efter att ha lekt där i 3 timmar med barnen var vi helt slut så då for vi hem till fammo och drack kaffe.Ska bli skönt med en lugn hemmakväll nu! Imorgon ska jag på Arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös för kommande två veckor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar