torsdag 4 juni 2009

För snart 2 år sedan!


Blev vi föräldrar till vår son Dante Jens Marius!!
Minns hur vi åkte in kvällen den 4 juni. Vattnet gick när jag låg i sängen och nattade Liv. Som tur var hade hon somnat när det sa "klonk" i magen. Jag förstod inte alls vad det var först. Tänkte att oj vilken kullerbytta han gjorde nu, ställde mig upp och vattnet började forsa...
In på toaletten medan jag ropade in Jens från trädgården. Det var jättehärligt väder och väldigt varmt så han var ute å vattnade blommor! Medan jag ringde till BB som sa till oss att åka in så ringde Jens farmor o farfar som fick komma och ta hand om en sovande Liv :)
På väg in till stan körde vi förbi Donken och jag hann tänka att det vore väldans gott med en burgare men värkarna var täta så vi vågade inte stanna och äta!
Sju timmar tog det från att vattnet gick tills Dante var född. Jag fick en äntligen min drömförlossning!
Pyret som kom ut såg ut som en brottare/boxare med blomkålsöron och intryckt näsa. Hårig som tusan över rygg och öronsnibbar och brun som en pepparkaka :) Vi hade ju som redan bestämt att vår son skulle heta Dante men när jag fick se honom tänkte jag att nej, det här är ingen Dante, det här är en Mario! Men med tiden så blev han en Dante och fick heta Marius, som är ett norskt släktnamn, i andranamn, en norsk variant av Mario kan man ju säga!
Nu har vi en blond brunögd charmör vid namn Dante och vi älskar honom mer än alla stjärnor och planeter i hela rymden!!!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig historia, jag blir alldeles varm! Det hann alltså bli 5 juni under de sju timmarna, så han fyller 2 år imorrn eller? Kram /Emma

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Han föddes under natten/tidig morgon den 5 juni! Blir helt varm inombords när jag tänker på alltihopa :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hårig med kåldolmsöron menar du?! ;)

    SvaraRadera