måndag 8 juni 2009

En dag har snart gått.

Och det har gått bra! Med GI menar jag.
Dagens mat:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med kanel och mjölk.
Lunch: Köttfärsröra med majs, tomater och haricot verts.
Middag: Lövbiffsgryta på grädde med vit fiberpasta och sallad.
Kvällsmål: Ostomelett med sallad.

Har även promenerat/joggat 30 minuter.

Känner att jag behöver komma på bra mellanmål...Är dålig på att komma ihåg att jag ska äta något mellan måltiderna så när det är dags för lunch eller middag är jag ursvulten!
Så jag tar gärna emot bra mellanmålstips!

Nu ska jag se klart Cityakuten och sedan blir det läsdags i sängen- Dårens dotter ska jag börja på nu.

3 kommentarer:

  1. Skönt att första dagen är gjord. Men GI är ju inte såååå jobbigt för man får ju äta sig mätt. Men de är svårt, och jag gillar ju allt de man inte får äta. Men hoppas de går bra för dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha Diana! GI är kanon tycker jag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Turkisk yoghurt/kesella med rivet äpple och kanel

    kokt ägg med kaviar

    nötter och fruktsallad med lite ringlad honung

    smoothie med frukter/bär och juice utan socker

    grönsaksjuice med en frukt

    grönsaksstavar med dipp

    avokado med keso


    mina föräldrar äter lite GI ibland och de har en bok.....detta är lite tips iaf.

    SvaraRadera