tisdag 16 juni 2009

Ingen bra dag.

Varför ska allt alltid verka så himla bra? Eller är det bara jag som har det kravet på mig själv? Jag har så svårt att berätta för dem omkring mig att idag är ingen bra dag för mig. Varför vet jag inte. Det kanske beror på att jag i det längsta försöker dölja det för mig själv. Rädslan för att hamna i en ny svacka som jag inte vet hur djup den kommer att bli...
Dagen har till största delen spenderats i sängen med täcket uppdraget så långt som möjligt. Barnen lämnade jag på dagis vid nio som vanligt och hämtade dem två igen. Kände på en gång att jag orkar inte idag. Jag orkar inte ta 2-års trots och 3-års tjur! Så efter barnen hade tjatat sig till att åka på en tur för att titta på hästar åkte vi och hämtade pappan på jobbet. Han fixade middagen och tog barnen ett par timmar så jag fick vila. Nu är han på fotbollsdömning.
Förklarade för Liv att idag är mamma ledsen och när du gråter vill mamma oxå gråta. Tänk att jag vill verkligen gråta. Få släppa ut allt jag samlat i några månaders tid men jag kan inte. Och Det är jobbigt...

6 kommentarer:

  1. Usch, jag vet hur det kan kännas... Skickar en stor kram till dig. /Emma

    SvaraRadera
  2. Skrika gråta det måste alla dödliga få göra. Berätta kanske är svårare, men det är lättare att förstå.. Finn här för dig. Ses på midsommar
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Skickar en stor varm kram! Se till att ta hand om dig nu vännen! Tårarna kommer när de kommer och då kommer det vara svårt att stoppa dem istället, ge det lite tid bara!

    SvaraRadera
  4. Försök att berätta hur du mår, de är inte fel att må dåligt ibland o va ledsen. Men de brukar lätta lite om man får prata om de.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Know the feeling... :( Man kan inte vara glad och stark jämt!!!! Även fast jag nog tycker du är det jämt....lite humör och känslor skadar inte. *krama*

    SvaraRadera
  6. Tack snälla vänner! Det är så skönt att ni finns och stöttar mig!
    Kramar om Er :)

    SvaraRadera