söndag 7 juni 2009

ps. För tydlighetens skull:

Jag är inte en person som vill vara eller trivs med att vara trådsmal. Det är inte alls vad jag är ute efter att bli. Jag gillar mina kurvor, mina fina kvinnliga former. När jag vägde under 60 kg för tio år sedan så mådde jag inte bra i mig själv. Det var alldeles för lite utan jag vill vara tillbaka i min trivselvikt helt enkelt!
Men samboliv och två graviditeter och Mest av allt min egen dåliga karaktär har gjort att jag på åtta år ökat omkring tjugo kg! Jag är väl medveten om att jag inte kan räkna med under. Jag menar, jag är ändå snart 30 år och har faktiskt gett liv till två fantastiska små människor :) Men för dessa fantastiska små människors skull vill jag vara den pigga och lekfulla mamma som jag vet att jag är egentligen!
Som det är nu så orkar jag inte göra allt som jag vill med dem...Mina knän gör ont när jag leker hund och kryper efter dem :( Jag blir fort trött. Och jag mår inget bra av att äta allt skräp såsom mackor och fikabröd, som jag äter!
Bara för att göra det hela alldeles klart för alla! Och jag kommer INTE att banta utan jag ska äta enligt GI. Något som jag verkligen tror på och som har fungerat för många jag känner. Något som jag kan tänka mig följa resten av livet. För det är ju det jag är ute efter, hitta en livsstil jag mår bra av och inte en jo-jo bantning!

3 kommentarer:

  1. Detta låter mycket sunt och jag är helt säker på att du kommer lyckas nå ditt mål! Jag kör ju också enligt GI/LCHF. På helgerna får jag unna mig lite iallafall, men på veckorna är det hårdkörning. Men grejen är att när jag drog ner på kolhydrater så var det inte alls lika svårt som innan! :) Jag känner lika som du, jag varken vill eller kommer att bli trådsmal. Att man trivs i sin egen kropp och kan göra det man vill, det räcker GOTT OCH VÄL! :) Lycka till! Kram /Emma

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar vara vettiga "dieter! båda två! Har provat LCHF men det fungerade dåligt för mig. Åt för mycket fett kombinerat med för mycket kolhydrater, ingen bra kombination :)
    Hur går det för dig? Kram erica

    SvaraRadera
  3. Det är ju från person till person det där, hur dieterna funkar för en. Gäller att hitta rätt. För mig funkar LCHF bra, men då utesluter jag kolhydrater nästan helt och hållet. Max 5%. Det är nog den enda diet som funkar för mig som det känns! För då slipper jag vara hungrig och jag får äta gott. :) Har första GI-dagen gått bra då? Kramis

    SvaraRadera