onsdag 20 maj 2009

Aaatjo!

Trodde inte att man kunde bli känslig för pollen bara sådär men det kan man tydligen.

Jag bara nyser hela dagarna och om kvällarna börjar ögonen klia. Hemskt irriterande är det!
Ja , ja det finns saker som är värre här i världen så jag ska inte gnälla mer om detta...

Har verkligen varit dålig på att blogga ett tag nu. Tänkte göra det igår kväll men fastnade i en massa trådar om Sphynxkatter. Jag är nämligen sååå sugen på att skaffa en katt. Och nakenkatten ska ju fungera bäst för allegiker. Vill ju att momma ska kunna komma och bo hos oss utan att bli jättesjuk! Sphynxen är en s.k nakenkatt. De är verkligen ful-snygga med sitt speciella utseende :) Och de verkar vara så charmiga. För oss är det viktigaste att katten har ett bra temperament och är glad i barn. Jag vill inte ha en katt som man behöver vakta barnen från. Ska fortsätta kolla upp information om Sphynxen Och försöka ta tag i bloggandet!

4 kommentarer:

  1. Tack för passningen i dag. Hoppas du fick allt gjort på din lista i alla fall...

    SvaraRadera
  2. Det fanns ju även en anna katt för de som inte tål. Sände dig en länk...

    SvaraRadera
  3. Linda: Ingen fara! Hann allt utom plantering men det var pga regnet, inte Fabbe :) Hoppas han mår bättre idag.
    Ja på tal om katt så var jag in på den länken du skickade. Det var bra info där och jag förstod det som att Sphynxen var den som allergiker ändå tål bäst. Plus att jag har fastnat för den helt nu, kärlek!

    SvaraRadera