torsdag 14 maj 2009

Vilodag.

Ooo vilken natt...! Dante vaknade stup i ett och jag vet inte varför. Han måste ha drömt en massa konstigheter. Så det blev ingen sömn i egen säng i natt, jag låg bredvid lillgubben och mumlade "mamma är här" i sömnen. Livan gick o la sig hos pappsen för lillebror väckte henne hela tiden.
Vaknade vid 06 imorse med världens huvudvärk. Så jag väckte Jens som ändå skulle upp och elda. Efter en timmes sömn kändes det lite bättre iallafall, men jag har fortfarande ont när jag gör hastiga rörelser med huvudet.
Barnen var så söta när de skulle iväg på dagis. Liv kom med ryggsäck på där hon hade packat ner svalen. Svalen tänkte jag, vad är det? Jo det var hennes säl! Dante skulle oxå ha ryggsäck såklart när storasyster hade det. Han tyckte inte om att behöva ta av den på dagis utan njöt nog av att känna sig som en "storkille". Laila lyckades tillslut övertala honom när hon sa att det skulle komma sand i ryggsäcken om han hade den ute! Sånt gillar Inte vår pedantiska son ;)
Jag tyckte mig höra rykten om att en viss person hade lovat att städa idag,,,tyvärr kommer jag i nuläget inte ihåg vem den personen var så jag lägger mig i sängen o läser Mama tror jag. Men lycka till med att skapa ordning i skämsskåpet vem du än är!

2 kommentarer:

  1. Städning har jag me hört on o de e nog DU
    Skämsskåpet d e nog DU
    Läsa mama o slappa d e nog DU
    Men du e så duktig annars så skit i skåp o städnign...heller lite skit i hörnen än ett rent helvete....

    SvaraRadera
  2. Städning - KLART
    Vila - KLART
    Städning av skämsskåp- Ej klart...

    SvaraRadera