torsdag 14 maj 2009

Planer för helgen.

Att jag ska ha så svårt att bestämma mig! Har jag över ett val att välja mellan så får jag hjärnsläpp...
Plan A: Jag och barnen tar bussen till momma i Vemdalen, den går kl 16 imorgon. Jens kommer på lördag kväll, lagom till Eurovisision contest. Han dömer nämligen på lördag därav bussåkandet. Fördel 1 : Barnen får åka buss till Vemdalen för första gången, Spännande tycker de! Nackdel 1: mamman oroar sig för två vilda apor som hänger i gardinerna efter en halvtimmes bussåkning. Fördel 2: Vi får träffa en brunbränd momma som precis kommit hem från Turkiet. Fördel 3: Vi får se Eurovision med momma som alltid är bäst att se med! Fördel 4: Vi får fira mommas födelsedag. Nackdel 2: Josse med familj är inte hemma den här helgen utan kommer nästa helg. Nackdel 3: Syrran är inte hemma utan i Köpenhamn. Nackdel 4: Jens kommer dit efter oss.
Plan B: Vi blir hemma. Fördel 1: Ingen bussåkning (nackdel för barnen dock). Fördel 2: Vi åker nästa helg när Josse och syrran är hemma. Fördel 3: Då är det långhelg så vi kan åka redan på torsdagen. Nackdel 1(2): Det är marknad i Stugun. Plus att Zlips spelar= ev party, dans.
Blev ni något klokare? För jag blev det inte...

2 kommentarer:

  1. Kristina Thunell16 maj 2009 kl. 11:17

    Hej hopp!!
    Vill bara berätta att det är jätteroligt att följa din blogg, du är ju så duktig på att uppdatera och skriva så varje gång man går in har det hänt massor!! Ja...varför ska det vara så svårt att välja..jag lider också av samma problematik!! Speciellt när det är flera roliga grejer på gång..samtidigt!! I helgen behövde jag dock inte välja något, blev arbetshelg här hemma i Ljusdal så man kommer ikapp sig lite- och som "toppades" med ett tandläkarbesök kl. 08.00 imorse! Hm....Jag hade i alla fall inte ett endaste hål så det var ju alltid något!
    Ha en skön helg (i Vemdalen??) så hörs o syns vi!! Kramar i massor!! Kristina

    SvaraRadera
  2. Men hej vännen! Vad kul att du läser Min blogg :) Ja, att välja mellan två goda ting är aldrig enkelt...Det löste sig för oss oxå iom att Dante fick feber...ganska skönt faktiskt! ...ja inte att han blev sjuk men att jag slapp välja menar jag!
    Härligt att du var hålfri, skönt för plånboken mé ;)
    Ha en bra arbetshelg1 Kram E

    SvaraRadera