onsdag 25 februari 2009

Dagen blev inte som det var tänkt men väldigt lyckad ändå! Det började med att dagis ringde imorse, precis när barnen var påklädda, borstade både i tänder och hår.
Undrade om vi kunde ha banen hemma idag för de var underbemannade. Magsjukan har slagit hårt- även på personalen! Min första tanke var: Nej, jag som måste ringa dit, läsa det, söka det där jobbet, etc...Men sedan tänkte jag; Vad skönt! En ledig dag som vi kan göra vad vi vill med, varför inte göra det bästa av den! (var nästan så positiv...)
Eftersom vi alla är väldigt less på att vara hemma efter alla sjukdagar så drog vi till stan. Började med en lunch på Tage´s. Barnen åt som hästar så de fick en varsin liten tårtbit som belöning. Livs ögon var stora som tefat när hon såg alla godheter som fanns där och lyckan var fullkomlig när hon fick välja en bakelse!


Sedan lämnade jag av småtrollen och trollfar i badhusparken där de kunde leka medan jag gick en sväng på stan. Handlade träningskläder, smink, en liten present till Tyra och jeans till Liv. När jag hade stillat mitt köpbehov gick jag ner till familjen som hade lekt sig nöjda. Liv ville titta på leksaker så vi drog på Barnens hus. Dante somnade på vägen dit så han och Jens satt kvar i bilen medan tjejerna gick in.


Väl hemma festade vi på semlor eftersom det inte blev några i går när det var fettisdag. Emilia o Fabian kom förbi efter skolan till barnens förtjusning! Jag fick mig en tupplur och vaknade i tid till middagen som bestod av rester från gårdagen, räkmacka alltså!

Nu har jag beställt ett par gladiatorsandaler (Nelly.com) som jag bara inte kunde motstå!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du börjat blogga, ska genast lägga till bland mina favoriter! :) *kram*

    SvaraRadera