torsdag 26 februari 2009

En torsdag passerar revy

Dagis blev det idag. Bra tyckte jag! Fått massor gjort. Städat. Ringt på en del möjliga jobb i sommar. Lagt ut auktioner på tradera. Vet att jag kommer att svära över mig själv när auktionerna går ut och mail ska skickas till vinnarna, frimärken ska inhandlas, kläder ska packeteras, vägas å skickas iväg! Men det är det värt för vi får inte plats med mer urvuxna kläder i källaren...har sparat allt från barnen hittills men nu ska här rensas!
Och jo förresten, jag fick mina gardiner från ellos idag och de var precis så snygga som jag hade föreställt mig! Lite kluriga att få upp på gardinstången bara...men det ordnade älsklingen! Även lite kläder till Liv och mig kom det med, inte allt jag hade beställt så jag ser framemot ett paket nästa vecka med :)

En trist sak har däremot hänt...vår blandare i köket har gett upp. Kunde varit värre. Förra veckan trodde vi att tvättmaskinen hade somnat in men den repade sig efter lite pillande...visade sig att nån hade tvättat skor utan att först ta bort stenarna som satt fast i sulan..ähum..nog om det. Hursomhelst ska vi få hjälp av en snäll man att installera en ny blandare imorgon! Jag hade velat vänta tills vi ska renovera köket men men.

Under eftermiddagen har vi haft besök av goda vänner. De stannade över middagen som efter lite tankeverkstad blev ugnsbakad falukorv med äpple. Gott!

Imorgon drar vi till momma i fjällen! Ska bli så härligt att äntligen få andas lite härjedalsluft :)
Här är en bild på mig och Liv som togs för bra precis tre år sedan. Jag slås av hur ung jag ser ut och vad fin jag är. Men jag var nog inte nöjd då heller. Ville självklart vara smalare, ha vitare tänder, blankare hår mm. Tänk om jag kunde se ut sådär nu..Undrar vad jag kommer att säga om ytterligare tre år. Det går bara utför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar