tisdag 24 februari 2009

Kalas

Så har jag äntligen haft mitt kalas :) Om man kan säga det när man fyllt 29 år (!) Bjöd på alldeles nybakade thekakor med kräftstjärtar, räkor, avokado, citron, sallad, tomat, gurka, paprika, majonnäs och creme fraiche. Till efterrätt blev det kladdkaka med vispgrädde! Alla verkade nöjda och belåtna!
Vad har jag annars gjort idag då?
  • Målat väggen i barnens rum en gång till. Färgen tog slut när jag hade målat en tredjedel (attans oxå!)...men det ser faktiskt bra ut så har jag tur slipper jag måla mer.
  • .....inte så mycket mer. Det tar tid för mig att baka för så fort jag kommer in i köket och ska läsa recept förvandlas jag till en dyslektiker. Måste läsa en gång, två gånger, tre gånger.....Finns det nåt som heter receptdyslexi?
  • Pratat med min bästa Annika. Lika roligt som alltid! Längtar så efter att få dricka rödvin med dig vännen!

Imorgon ska jag kanske försöka hitta ett arbete. Har någon nåt att erbjuda?

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst din blogg, otroligt duktig måste jag säga.Det härskulle jag aldrig klara av... Kram Lotta :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Men vadå aldrig klara av? Klart du skulle! Kram E

    SvaraRadera