söndag 8 februari 2009

Trött på vintern

Jag blir så trött o deprimerad av allt snöande. Nu får det vara nog! Annars kommer det vara snö kvar ända in i juni månad... Jag vill ha vår med fåglar som kvittrar, solen som värmer ansiktet, snön som smälter och rinner längs vägarna..ja, jag längtar t.o.m efter lukten av tinande hundskit!
Varför bor man här? Den frågan ställer jag mig själv varje vinter och varje vinter blir svaret detsamma- för att det är här alla jag håller kär bor! (ja, en del bor även söderut)
När jag blir rik så ska jag bo halvårsvis i något varmt land. Jag ska sitta på min terass med utsikt mot havet och måla akvareller o dricka drinkar!
Blir lätt avundsjuk på pappa som sitter på en mjuk skön sandstrand i Goa just nu. Och han som inte ens har vett att bada i det ljuvliga havet-bortkastat enligt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar