söndag 15 februari 2009

"Home sweet home"

Borta bra men hemma bäst, visst är det så!
Det var så skönt att komma hem till våra busigt gulliga småtroll idag :) När vi var i Umeå pratade vi med dom i telefon första kvällen. Det första Liv frågade när Jens pratade med henne var "Ha mamma köpt någa pessenter?" och Dante bara fnittrade i luren när jag pratade med honom. Gullungar!
Och visst blev det lite presenter shoppade..Hittade pruttlera på en affär. Liv fick en rosa Prinsessan på fjärten som jag tyckte skulle passa henne ypperligt eftersom hon älskar att kladda med lera och har en enorm kiss o bajs humor just nu! Precis som mamman...som inte vuxit ifrån den sortens humor än..äumm...
Dante fick en grön lera, han är så noga med att få lika som Liv just nu. Sedan fick de två sugrörsglas oxå. Liv med en prinsessa och Dante med en döskalle. Egentligen gillar jag ju inte sådana könsrollsfördelningar men det fick gå för den här gången! Som tur är så bryr de sig inte så mycket än så länge. Liv har inte kommit in i någon rosa prinsessålder ännu och Dante leker lika gärna med dockor som bilar.
Appropå könsroller var det så roligt när de fick julklappar av Livs gudmor Josefin. Liv fick ett strykjärn och Dante en verktygslåda men det dröjde inte länge förrän de hade bytt :) Fast Dante var lite fundersam över vad man egentligen skulle göra med strykjärnet så för ett tag sedan kände jag mig manad att ta fram vårt strykjärn och strykbräda för att visa. Annars brukar Jens få stryka i det här huset för jag hatar verkligen det! Var typ det enda jag fick göra under min aupair tid i Spanien, stryka dukar till familjens restaurang!
Imorgon kanske jag visar några bilder från Melodifestivalen, nu ska jag lägga mig och läsa. Imorgon kommer Maggan och Liam. Liam är Livs föräldragrupps-kompis från stan. Var över ett år sedan vi träffades så det ska bli kul att se om de känner igen varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar