fredag 6 februari 2009

Home makeover

Efter att färgen har väntat på mig så länge så den nästan torkat ihop fick jag imorse äntligen tummen ur!

Liv och Dante ska ju dela på Livs rum nu tills vi har inrett undervåningen så en neutralare fondvägg var viktigt tyckte jag. Så över Livs rosa-lila-ljung målade vägg blev det nu - Blyertsgrått! Tänkte först måla den marinblått men kom sen att tänka på mitt gamla rum jag hade hos brorsan, jättefint målat i blått - men fy vad fort jag tröttnade på den!


Så nu ser deras rum lite tonårsdeppigt-aktigt men med lite fina tavlor och bilder på småtrollen blir det nog kanon! Så rummet kommer att gå i färgerna vitt (som basfärg) blyertsgrått och rött (lampor o dylikt). Könsneutralt och bra! Inte för att Dante hade nåt emot den rosa väggen, han gillar ju rosa...och klänningar, nattlinnen...men,men..!

Den vita gamla läslampan ska bytas ut mot en röd (eller rättare sagt två röda mittemot varandra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar