lördag 21 februari 2009

Morgonsupen.


Klockan är kvart i sju på morgonen och det är dax för morgonens vällingmys framför Bolibompa! Liv vill fortfarande ha välling men äter inte alltid upp, "äckligt!" är en kommentar som börjar bli mer o mer vanlig här hemma.. Trots att vi berättar för henne att hon inte behöver äta välling så vill hon ändå ha den. Är väl mysigt förstås :) Dante däremot sveper sin flaska snabbt och dricker gärna upp syrrans med om det erbjuds! Jag tycker välling är toppen för är de sjuka och dåliga på att äta mat så brukar åtminstone välling gå i våra småtroll. Men tyvärr fungerar det inte lika bra vid magsjuka, kommer upp med en gång! Majsvälling har vi provat en gång men det var absolut ingen hit, synd för det är ju ett bra alternativ vid magsjuka.
Det känns så skönt att vi äntligen mår bra allihopa igen! Barnen längtar såå till dagis (de har ju inte varit där på 2 veckor) och jag vill börja kunna jobba med min c-uppsats! Ska intervjua en kvinna på fredag och det känns kul. Nu är det på G! En examen hägrar där framme :) Eftersom det var 6 år sedan jag började läsa på universitetet känns det som jag börjar kunna den biten nu. Nu längtar jag efter att komma ut i yrkeslivet och få tjäna pengar!!

2 kommentarer: