måndag 2 februari 2009

En sladdis kanske?

Kanske är det eftersom jag själv är uppväxt i en ganska stor syskonskara, även om den inte är onormalt stor med oss fyra syskon, som jag alltid drömt om många barn...
Men efter att ha fått två barn på 1,5 års tid har jag ett tag känt att jag är nöjd. Vi är nöjda! Men en liten tanke på en bebis till har på sistone kliat i mitt bakhuvud. Inte än utan om en sisådär tre år eller så...Så pass lång tid att Liv o Dante är mer självständiga men inte så lång tid att de har blivit tonåringar. Perfekt! Men ikväll såg jag programmet "Familjen annorlunda" på fyran. En familj som hade två barn ville ha ett tredje- och fick trillingar! Ooops kan man säga då..! Med tre barn kan vi behålla vår 5-sitsiga bil, vi kan bo kvar i vårt hus, vi har råd att åka utomlands ibland. Men med fem barn? Nja, 2 låter som en riktigt bra siffra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar