fredag 13 mars 2009

Ännu mera typiskt.

Att det var halsfluss. Men det förstod jag ju egentligen. Vilken tur att det fanns en läkare på plats idag. Tack vare att han bröt nyckelbenet och inte jobbade i måndags. Ja för mig är det tack vare det! För honom är det nog mer på grund av det...

Hursomhelst har jag fått en penicillinkur som jag ska äta tre gånger om dagen i tio dagar. Känns som jag gjort det förut. Ja just det, i januari var det ju som jag hade halsfluss sist.

Dom är inte att leka med de här streptokockerna.

Nu sjunger Marie Picasso i Så ska det låta. Hon är vacker som en dag med en väldigt fin utstrålning. Sjunger som en gudinna. Men vad tusan har hon på sig?! Är det så där man ska se ut i vår? Jessica Andersson är naturligt vacker. Och sjunger gudomligt fint hon med. Ett plus för hennes utstyrsel!

Nä nu ska jag ta å göra mig lite mammagrynsgröt, det är lätt att svälja när halsen är ond. Förresten hade jag minskat några centimeter på vissa kroppsdelar märkte jag när jag mätte igår. Och ökat på andra. Kunde inte komma underfund med hur det kom sig att jag antecknat att jag var tjockast strax över naveln för en vecka sedan. Det stämde inte för nu var jag tjockare under naveln. Men sen kom vi på det! Fläsket har ju trillat ner! Låter läbbigt men är nog helt naturligt. Frågan är var det kommer att hamna till sist? Gäller väl att träna magen som attan för att bli av med påsen. Två graviditeter nära inpå varandra har tagit stryk på min kropp och kvällsfikat har inte gjort det bättre!
Det är detta som får mig att se framåt just nu:
Vårt hotell i Side. I en sådan här gullig bungalow kommer vi att bo i två veckor!
Vill även passa på att gratta min älskling för hans nya jobb! Du är bäst vet du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar