tisdag 3 mars 2009

Det doftar vår banne mig!


Började dagen med en snabb promenad på dagis. Hur snabb man nu kan vara dragandes med två barn på snowracer efter sig..

Väl hemma skrev jag ihop 3 arbetsansökningar. Till min lycka sökte de biståndshandläggare i Östersund! Bara semestervikariat men har man väl fått i en fot så...! Chansen att jag får jobbet är nästan lika med noll men men, då har jag iallafall försökt.


Därefter gick dagen fort förbi och det var dags att hämta småtrollena på dagis. Vi tog även med kusin lilla C därifrån. Farbror Jens väckte henne ur skönhetssömnen för att vi skulle åka upp till slalombacken! Hon förlät oss när hon upptäckte storebror som kom åkandes nedför backen :) Barnen fick lite fika i slalomstugan och sedan åkte vi lite snowracer med vännerna. Liv provade att åka skoter med pappa, det var en höjdare! Dante blev rädd av ljudet och vägrade men sken som en sol när han svischade nedför backen på snowracern!

När vi kom hem var det dags att börja med middag. Fick bli ugnsbakad lax med mynta, vitlöksklyftor och färska champinjoner. Till detta blev det kokt potatis, en god sallad, och en oliv- och fetaoströra, yummie!
Ikväll ska jag se på Bygglov och sedan ska jag försöka slita mig från datorn lite tidigare än vanligt och istället lägga mig för att läsa min braiga bok !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar