fredag 20 mars 2009

Shoppa-sova-synda.

Vaknade nyss av att det var någon som tjöt på Tv. Trodde det var amigo (efter bolibompa) eftersom killen i det programmet väsnas så. Men det var visst Let´s Dance...klockan är 20.30 och jag har somnat med barnen..igen! Att det ska vara så svårt att hålla sig vaken. Men det är ju så fördömt skönt att ligga hos de små trollen plus att jag brukar lura Dante att somna genom att låtsas sova, sedan märker jag inte att jag lurat mig själv och somnat på riktigt!
Ja ja...den som sover syndar icke får jag trösta mig med. Det gör jag däremot nu. Syndar med lite lösviktsgodis framför Så ska det låta. Men det är bra, med powernap + godis kanske jag kan hålla mig vaken å se filmen vi hyrt. Måste vänta på Jens som är på styrelsemöte med middagsbjudning.
Dagen har varit intensiv och gott i shoppingens tecken. Me like shopping!



På väg hem från stan syndade jag med en av GB´s nyheter: Nogger Mint. Jag älskar nogger och mintchoklad så det lät supergott! Det var det inte. Yttre laget gick ner. Vaniljeglassen var grön och smakade mint, gott men lite väl mycket..Såg fram emot chokladen mitt i för det är den jag gillar mest med Nogger. Men fy S-A-T-A-N vad äckligt! En hård klump i konstig konsistens som smakade- ja mint såklart. Var tvungen att stanna på första bästa ställe efter vägen för att kasta upp dörren och spotta ut klumpen som växte i munnen! Hoppas ingen såg mig där i skogarna...

Nä, från och med nu håller jag mig till originalet- den vanliga gamla Noggern!

2 kommentarer:

  1. sv: Jag vet inte vad det är för färg. Jag sa bara mörkt och hon frågade om jag ville ha lite ljusa slingor. Men nöjd är jag. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja snyggt är det iallafall! Själv har jag Dark mocca, med gamla röda slingor i underhåret. Men är alltid kul att prova nåt nytt så jag håller ögonen öppna :)

    SvaraRadera