lördag 14 mars 2009

Funderingar i soffan.

Blev ingen resa till syster i fjällen denna helg. Har dåligt samvete över att jag är sjuk så barnen måste vara hemma och ha tråkigt så jag skickade iväg dem o pappan till deras fammo å faffa. Lite miljöombyte iallafall!
Hade tänkt passa på att städa upp lite här hemma men efter att ha blivit svimfärdig bara av att tvätta håret kom jag på andra tankar. Så här sitter jag med laptopen, nyduschad och helt slut i kroppen!
Funderar på hur vårt liv kommer att bli nu. Min hemmaman ska börja arbeta! Shit alltså, jag tror jag har blivit alldeles för bortskämd med att ha honom hemma!
Han blev arbetslös då hans förra projekt tog slut i oktober 2007. Då var han arbetslös fram till i februari 2008 och blev istället föräldraledig med Dante då jag började min praktik på hvb-hemmet. Det var han fram till i september 2008 då D började dagis och sedan dess har han vart arbetssökande.
Det är nästan 1,5 år som han har gått hemma! Han har servat med middag när jag kommit från skolan. Hämtat och lämnat mer än vad jag gjort på dagis.
I och med att jag pluggar har jag ändå kunnat vara hemma rätt mycket men nu i juni tar jag examen. Hur ska det då bli? När vi båda arbetar heltid? Stressiga vardagar med hungriga barn. Trötta föräldrar som somnar i soffan på fredagskvällen..
Jag måste säga att det har varit en ynnest att vi båda har fått vara hemma så mycket med barnen medan de varit små. Som mest har Liv gått på dagis 30 timmar i veckan, men bara under någon månads tid eller så. Sedan har det varit 15 timmar i veckan. Vi har varit hemma med barnen fredag till måndag. De läängtar verkligen till dagis på måndagskvällen och det är så vi vill ha det! Jag vill inte att mina barn ska behöva gå på dagis så mycket att de inte vill gå dit.. Men alla barn är ju olika så vi får väl vänta och se vad de tycker om fler timmar på dagis. På onsdag börjar älsklingen jobba så då ska de få gå 30 timmar i veckan till att börja med. Det blir säkert mer i sommar beroende på vilket sorts arbete jag kommer att ha...
Vore jättekul om jag kunde få jobba på min gamla praktikplats. Där jobbar man 7 dagar (sover och bor där) och är sedan ledig i 7 dagar. Men troligen blir det gruppboende eller äldreomsorgen. Till hösten vill jag jobba som skolkurator (yes, soommarloov!) eller socialsekreterare! Så ge mig ett arbete bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar