tisdag 31 mars 2009

Dagens glädje blev till sorg.

Har haft en glad och lättsam dag med ett lyckat möte på skolan för att diskutera min uppsats. Lunchdate och shopping med min kära vän K. Promenad i slask och solsken med mina små. Middag tillsammans med älskade familjen.
Men så läser jag Sabinas blogg (Sabinas kamp) som jag följt ganska länge och inser att hon dog idag. Cancern vann tillslut över denna starka och livsälskande kvinna. Två flickor har inte längre sin mamma i livet. Henry har förlorat sin älskade. Och en lycklig dag förvandlas abrupt till en sorgsen kväll. Varför? Jag kommer att sakna Sabina och hennes positiva livssyn. Jag kommer att sakna Dig Sabina, trots att jag egentligen inte känner dig! Den enda trösten är att Du mår bra nu. Du slipper all smärta. Dingla med fötterna högt där uppe på ditt moln och vaka över dem du älskar. En dag möts ni igen.
Det vackra i livet är att samma dag som Sabina dog födde en kär vän till mig en efterlängtad son. Glädje och sorg är två skilda ting som ändå ligger oändligt nära varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar