måndag 9 mars 2009

Orkar inte egentligen men...

Måste blogga liite..!
Har varit mycket idag. Satt i telefonkö till hälsocentralen i vår grannort länge. Läkaren på vår hc hade brutit nyckelbenet, eller nåt sånt. Ledsnade på att sitta som ett fån i luren. Ringde på Barn i stan och fick en tid som passade kanon! Så nu har det tagits odlingar på Dantes finger. Om några dagar får vi veta om det blir en antibiotikakur eller inte för lilleman.
Samtidigt som vi var där var älsklingen på en arbetsintervju som vi håller tummarna på kommer leda någonstans!
Väl hemma var det bara att börja med en väldigt nyttig middag. Nämligen mina special pizzamackor till barnen. Hade helt enkelt inte tid eller ork för något nyttigare, smaskigare och krävande. Så limpmackor med ost över och in i micron fick det bli. Jag hann ta en tallrik fil, sedan var det dags för träning för mig och dömning för Jens. Tur det finns en farfar som ställer upp med barnpassning ;)
Just nu känner jag att jag måste träna så mycket jag bara kan. Annars kan jag inte hålla varken min kost eller mitt humör uppe. Och barnen älskar pizzamackor och sin farfar! Innan jag skulle gå sa Liv till mig: Mamma, stanna borta läänge! Ska man gråta eller skratta? Jag väljer att skratta och är glad över att de trivs så bra med sin faffa!
När jag kom hem var det dags för tandborstning, välling (som ingen åt) och saga i sängen innan John Blund. Mysigt! Det sista Liv sa innan hon somnade var: Mamma, jag älskar dig! Och min lycka var så total över att få ligga mellan våra fina barn att jag höll på att börja gråta. Det är äkta kärlek det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar