söndag 8 mars 2009

No pain no gain.

Började morgonen men en snabb promenad på 20 minuter. Tog skoterspåret genom skogen hem och kom mitt i rådjurens frukostmöte. De är så söta när de guppar iväg med sina vita rumpor :)
När jag kom in helt matt hade älsklingen gjort min favoritgröt. Havregrynsgröt de lux med kanel och russin! Jag var såå hungrig och slukade den i ett nafs! Unnade mig en hårdbrödmacka med..det är ju ändå söndag! Barnen åt the och mackor, älsklingen med. Bara jag som är en grötfantast här hemma tydligen.
Efter lunch och söndagsbadet gick vi på affären och köpte med lite fikabröd som vi tog med upp till fammo å faffa. Till Livs glädje var kusin E där! Dante sov gott ute i vagnen men vaknade innan vi gick hem så han fick fika som tur var.
Väl hemma var det dags att börja med söndagsmiddagen som vi bjudit hem fammo å faffa till. Det blev köttfärslimpa med färska chaminjoner. Kokt potatis. Kokta morötter och broccoli. Till det en underbart god brunsås!
Lille A med föräldrar kom förbi så då passade vi på att fika kaffe och glass med fruktsallad. Ska bara tillägga att jag inte fikat nåt dessa tillfällen utan bara kaffe! Jag fick en jättefin skål som passar perfekt till mina svarta koppar av A, J och S!!
Hann precis svälja sista kaffet så drog jag och kusin E på spinning. Det var hennes första gång men hon var jätteduktig så det blir nog fler gånger som hon hänger på!
Väl hemma tänkte jag duscha men eftersom vi inte eldat sedan imorse fanns det inget varmvatten...upptäckte jag lite försent...brrrr! Jag får helt enkelt va lite äcklig tills imorgon bitti..!
Förresten tycker älsklingen att jag fått en sladdrig bakdel. Kul att träningen ger utdelning..?!

2 kommentarer:

  1. hej! Vet du, jag tänkte på dig idag när jag gick förbi den där klädaffären i kärnan bredvid glitter....precis till höger innanför dörrarna (märket VILA)finns en vit knä lång klänning, axelbandslös, skuren med ett band under brösten och ganska rak (lite klockad) nertill i vitt. Tyget som är över brösten (ovanför bandet) är lite creme/guldaktigt som broderat. Den var söt och fin, och såg ut som en enklare brudklänning! Jag kollade aldrig priset men skulle gissa på kanske 600-800 kr...

    Tänkt bara tipsa dig om det=)

    Kram/Erica

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj! Det låter kanon! Nu måste jag ta mig in till stan alltså :) Tack för tipset! Kram på dig :)

    SvaraRadera