tisdag 21 april 2009

Åtta brudar drar till fjälls :)

Idag ska jag ha en hemma-dag alldeles för mig själv. Har inte fått något svar på min förfrågan att intervjua några personer idag och det känns helt okej!
Men det blir ingen lat dag i solen direkt, tur att det inte är soligt idag, för jag har massor att göra! Uppsatsen hänger över mig som ett regnmoln hela tiden men Nu måste jag tvätta och göra iordning tills på torsdag först o främst. Då åker vi i lunchtid mot fjällen. Fast första stoppet blir på Lillänge där vi ska handla mat och en del dryck för åtta brudar i tre dagar! Det ska bli såå kul =)
Vi har hyrt en alldeles ny stuga (om man kan kalla den stuga när det är tre våningar..) som verkar superfräsch! Där ska vi laga middag tillsammans, dricka gott, softa, skratta, dansa, basta, fnissa...Sedan är det ju utgång oxå i tre kvällar och det blir nog kul det med men jag är mer förväntansfull inför allt annat. Dansforum har jag ju vart på många många gånger så den biten kan jag, fast nu är det säkert fem år sedan sist. Innan vi fick Liv. Det känns verkligen att den mest intensiva småbarnsperioden är över nu när man kan börja åka hemifrån i flera dygn utan att behöva fundera över amning, sovning osv. Nu sover ju barnen hela nätterna så jag behöver inte ha dåligt samvete över att Jens inte får sova. För ett år sedan var vi ju upp mitt i natten för att värma välling men den tiden är slut nu tack o lov. Hur mysigt det än är med småbebisar så blir det inte mycket egentid..Och jag njuter verkligen när jag får vara bara Erica. Inte mamma. (det är jag ju såklart jämt men ni förstår nog vad jag menar..)
Hoppas på sol i helgen så vi kan sitta ute och mysa oxå! Behöver lite färg på min bleka lekamen. Men för att vara alldeles säker på att inte se ut som ett spöke ska jag smörja mig med brun-utan-sol när jag har tonat håret och duschat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar