fredag 3 april 2009

Hyggligt.

Blev frestad av Linda på en kopp kaffe efter jag hade lämnat på dagis. Det kunde jag ju bara inte motstå. Satt o snackade lite skit, både viktiga grejer o mindre viktiga grejer ;) Man behöver en sån stund varje dag.
Efter det for jag hem å slängde i en maskin med tvätt, o annat ointressant som jag inte ska ödsla min tid på här. Dagens bästa var att jag ringde ett samtal som jag gruvat mig över väldigt länge. Men som gick så mycket bättre än jag hade trott! Så nu är det bestämt att jag under påskaftonens dag ska hälsa på gamla vänner som tidigare haft en stor plats i mitt liv. Och en viss person där uppe bland molnen ska hedras med en blomma.
När det gick så bra har jag fortsatt vara en duktig tjej och bokat datorrum på skolan de närmaste två veckorna. Så då slipper jag sitta hemma o se allt damm, disk o kladdiga fingeravtryck på fönstrena. Istället kan jag fokusera på min uppsats. Det kan vara värt ett busskort för 1000 spänn att äntligen bli färdig med utbildningen!
Dagens sämsta är dammsugaren som har en alldeles för kort sladd. Dumheter! Ska man verkligen behöva byta kontaktuttag 3-4 ggr för en yta som är drygt 90 kvm?! Svärfar kom med den briljanta idéen (iaf tyckte han det) att vi kan använda en förlängningskabel (eller vad d nu heter) men jag vill Inte att mitt hem ska se ut som en byggarbetsplats bara för att jag råkar städa...grrrrr! Sorry Jens, jag vet att du är förtjust i apparatj-vln men snart åker den ut! Jag menar, jag använder den säkert 70 % mer än min sambo så jag har väl all rätt att byta ut den!

1 kommentar:

  1. Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

    För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

    Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.

    Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

    Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

    Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

    Här kan du också beställa hennes bok som nyss kommit ut "Livet kan inte vänta"

    Peter PC Carlsson

    SvaraRadera