tisdag 7 april 2009

Jädra f-bannade hals f-n!

söta elefanter från Blå elefant
Vaknade med halsont. Så nu är jag säker på att det är halsfluss för tredje gången i år!
Om jag äter mer penicillin det här året så lär jag väl bli resistent, inte bra.
Hoppas det bara är vanlig halsonta. Såg framemot att skjutsa barnen på dagis, krypa ner i sängen o läsa kurslitteratur. Men vad hände inte då? Jo Jens (alltid ute i sista sekunden) missade bussen såklart. Han kände nog på sig att jag inte ville ta en promenad till dagis idag och eftersom han var tvungen att ta bilen till jobbet ringde han vår egen allt-i-allo faffa Stefan. Tack o lov för vår hustomte! Med Dante instoppad i vagnen o Livan på ståbrädan promenerade de iväg till dagis.
Och mamman får dricka hett the med honung, blogga, läsa och tycka lite bara lite synd om sig själv ;)
Imorgon måste jag in på skolan där jag har bestämt att låsa in mig i ett rum på 2 kvm med endast en dator o massor med kurslitteratur!!! Och absolut Inte blogga ett endaste litet dugg därifrån, så det så. Nä nu ska jag lägga mig å läsa Den segregerade integrationen- Om social sammanhållning och dess hinder. Och Inte somna!










2 kommentarer:

  1. Trist vännen med sjuka IGEN!!! Men det verkar siom om det bara går runt runt i den här jä.la byn den här vintern...=(
    Jennifer har också blivit dålig igen, snorig och en ganska illa hosta. Får se om det blir hemma från dagis imorgon eller om det rättar till sig men chansen är väl liten tyvärr!
    Krya på dig vännen

    (Nu är det inte så länge tills vi drar till fjällen...=) WOHOOOOO!!!!)
    Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Ja du...! Det är inte utan att man längtar tills efter daisåren är slut, för den sakens skull! Tycker vi aldrig är friska i mer än högst 2 veckot i sträck :(
    Tur vi har nånting att verkligen se fram emot!!!! Kram på dig oxå!

    SvaraRadera