torsdag 2 april 2009

Mensmonster.

Precis stoppat in kladdkakssmeten i ugn. Pytsade i lite romessens det sista jag gjorde, smaskens!
Jag är ett mensmonster idag och var det nog även igår. Humöret sviktar mer än en studsmatta (jag vet- konstig liknelse) och suuget tar över mig fullständigt! När jag nattade barnen igår låg jag och fantiserade om att baka en kladdkaka. Men så somnade jag, klev upp vid elva bara för att lägga mig igen. Så nu blir det kladdkaka med rom. Liv o Dante har bokat in playdate efter dagis idag med två av deras kompisar. Och då kan vi ta med lite kaka tänkte jag. Om det nu blir nåt kvar efter att mensmonstret varit i farten! Stod nyss o slickade av smet från vispen och skålen... När barnen är borta dansar mamman verkligen på bordet!

8 kommentarer:

  1. haha, Oooo vad jag känner igen med. Ge mig CHOKLad VÄSER jag varje gång det närmar sig, haha....men man vänjer sig väl med åren, ändå blir man lika brydd när det kommer, och ännu bryddare när det är över och man plötsligt framstår som ett fromt litet lamm, haha.
    Ang twinrix så är det både hep A & B i den vaccinationenes som ska tas minst en månad innan avresa och sen fyllas på efter ett par månader och sen har man skydd i typ 20 år. Lika bra känner vi för resa kommer man ju göra fler ggr...;=) och barnen med.
    trevis köper man på apoteket, det är små plasttabletter som innehåller bakteriekultur och som man ska äta innan, under och efter resan, det är bra! Dukoral är en dryck som man köper där man vaccinerar sig, den är ganska dyr, men det innehåller vaccin emot kolera, det är inte fullständigt skydd och jag vet inte hur stor risken är, tror en tryck kostar 400 kr...men jag ska ringa medicin direkt snart och höra vad de tycker man behöver/inte behöver och lika med barnen, men twinrix och trevis blir det!
    Hittat nån klänning än förresten? Åh vad himla mycket kul ni har framför er!!=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aha, du har också en blogg. kul att du gav dig till känna så jag hittade dig. Har snart inte tid att jobba för jag måste läsa bloggar :-)
    Fan va rätt du har i att när barnen är borta dansar mamma på bordet. Samma här, försöker vara noga med va dom äter men själv stoppar man i sig....speciellt på kvällarna.
    Ha de bäst//Diana

    SvaraRadera
  3. Erica: det finns alltså fler mensmonster där ute ;) Skönt, så slipper jag känna mig ensam :)
    Fy för vaccinationer men det är det värt...inget kul att sitta på toa hela semestern! Dukoral drack jag nog innan jag åkte t thailand minns jag nu, har ett otäckt minne av en röd dryck tror jag. Men är verkligen värt pengarna om det skyddar mot kolera!

    Diana: I know! Jag skulle kunna skriva min c-uppsats om just bloggar! Nu väntar man på glassbilen. Hoppas bara barnen hunnit somna då den kommer ;)

    SvaraRadera
  4. Glömde, Nej tyvärr har jag inte hittat någon passande klänning ännu Erica :(
    Provade några på Fannys men de satt inte så bra. Men jag har ju heela sommaren på mig att leta :)
    Annars får vi väl köra ett nudistbröllop ;))

    SvaraRadera
  5. haha, ja nudistbröllop i muslimska turkey blir nog en hit;=) hahaha.

    Tycker det är jättekul att vi ska vara där samtidigt, ett par playdates måste vi ju hinna med! Och kanske några glas vin i solnedgången medans kidsen är mutade med glass??

    Vad kommer ni ta med för vagn/ar ?

    kram

    SvaraRadera
  6. Erica: Tänkte inte på det ;) Kanske inte rätt ställe att näcka!

    Ja det känns verkligen jättekul att Ni är där med! Både för oss äldre o de yngre!
    Och ett par drinkar i solnedgången låter som ett Måste :)))

    Ja du, det har jag funderat på ett tag. Känner att vår Emmaljunga är lite för stor å klumpig att ta med. Plus att jag inte vill ta risken att den försvinner på flygplatsen eller så för den är inte försäkrad.
    Jag skulle vilja ha en lätt vagn som jag inte behöver vara speciellt rädd om men som går att köra i sand etc. Ni då?
    Sedan vet jag ju inte förstås om Dante fortf sover om dagarna då men det är ju alltid bra att ha med en vagn om man är ute på stan någon kväll (o de ska vi ju vara), o de blir trötta!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vi funderar nog på att ta med två stycken små paraplysulkys. De går inte att fälla, men våra barn har aldrig sovit i vagn iaf. Leon sover ju inte längre dag, och MIlo får sova dag antingen i lägenheten eller på en solsäng i skuggan...(om ahn nu ens sover på dan då). vi tar med 2 st paraplyvagnar mest ifall vi vill göra nån utflykt till större stad osv, så att man inte behöver vara rädd för trafiken och om de blir trött i benen, samt på kvällen sent när man kanske ska gå hem från restaurang osv och de är trötta, blir ju lite tungt att bära två barn....har funderat på att köpa en med liggläge, men insett att vi inte kommer använda det....

    SvaraRadera
  8. Låter som en smart idé! Om du hittar några sådana till ett hyffsat pris får du gärna höra av dig :)

    SvaraRadera