fredag 17 april 2009

I´m a good good girl

In a bad bad world...tra la la..!! Kanske skulle bli en songwriter..eller nä den låten finns ju (nästan) redan. Men jag har vart duktig idag. Satt på skolan, i ett yttepytte litet grupprum i tre timmar på raken och skrev ner intervju numero dos. Okej, facebookade liite, kikade några bloggar men annars så var jag hemskt effektiv!
Kom hem med bussen tre och åkte genast å hämtade Liv på dagis. Hon hade lekt med Elliot hela dagen lång, de hade ritat skattkartor och haft skattjakt, dansat till Moraträsk och ätit glass "fast det inte är löördag!"
Blev så glad när jag kom hem och Jens hade dammsugit och skurat, sköönt! Nu kan vi göra nåt roligare imorgon, tex städa bilen :S Blev inte sämre när min älskling bjöd på fläskfilé med ugnsstekt potatis, morötter och paprika. Toppat med starkt vitlökssmör, mmmm! Jag tror jag var turk i mitt förra liv, bara Älskar vitlök ;-) Var det en fördom? Den bjuder jag på! Ingen är perfekt och vi har alla fördomar, inser man bara det så har man kommit långt.
Så vad bjuder kvällen på mer då? Jaa, det tänker jag inte gå in närmare på här men det är någon som kommer få belöning för de rena golven ;)

2 kommentarer:

  1. Va avis jag blir....först komma hem och de är städat, få mat och när barnen somnat få ge en belöning :-)

    SvaraRadera
  2. Ja ibland leker livet ;)))

    SvaraRadera