måndag 13 april 2009

Sista dagen.

Imorgon börjar allvaret. Jobb, dagis, skola. Om barnen är friska vill säga (de har en hemsk hosta). Annars blir de hemma med sin pappa. Jag måste in till skolan.
Vi har haft en underbar påsk! Det enda jag saknar är att det inte blev något fint väder när vi var ute och grillade. Idag hade vi iofs härligt väder när vi var ute och hjälpte sommaren på traven genom att skotta bort snö från gården. Blev glassätning i solskenet för Liv hade namnsdag igår och det glömde vi ju givetvis bort...istället fick hon och Dante välja en varsin glass på affären idag.
Mannen i huset har tapetserat vårt lilla wc med sjögrästapeter, blev himlans snyggt!
Efter en härlig middag bestående av lax, kokt potatis, oliv och fetaoströra med sallad sitter jag och min satinpyjamas nu här i soffan och andas ut. Det är skönt när det inte är min kväll att natta, då får jag lite egentid. Livan tog en powernap i soffan strax före 18 så det blir nog inte helt enkelt för Jens att få henne att somna. Dante somnade skönt framför Bompa. Jag håller på att glida ur soffan i min hala pyjje så....
Go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar