lördag 18 april 2009

Vårstädning!

Egentligen är det ju inte så kul att städa. Ska man väl kanske tycka då. Fast jag är ju lite egen av mig och gillar ju att städa. Speciellt när man får gå ut på altanen och vårstäda. Dammsuga upp alla döda flugor, höstens kvarglömda getingar och mössens vinterförråd. Det är härligt! Barnen hjälpte till så gott de kunde. Liv plockade upp döda flugor till mig som jag sög upp (i dammsugaren alltså).
Nu har två av städarna slocknat framför filmen Narnia- häxan och lejonet. Dante bar jag in till vår säng men Liv fick ligga kvar, man ska inte väcka den björn som sover ;-)
Mannen är ute och städar bilen.
När barnen vaknat ska vi gå ner till vår lilla affär och handla lördagsgodis. Och kanske, bara kanske, kan jag hänga ut en tvätt idag, me love!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar