onsdag 1 april 2009

Tagen på bar gärning.

Ingen bra dag idag. Inget har blivit gjort. Jag har inte ens städat, något jag brukar tycka är kul när jag istället borde plugga. Men icke. Har spenderat dagen med att läsa bloggar, många cancerbloggar som inte direkt gör att jag blir gladare. L kom in en sväng. Vi skrattade åt våra liv och kräktes över allehanda ting. Men när hon gick infann sig en tomhet...Vad gör jag med mitt liv? Egentligen borde det inte vara så svårt. Innerst inne vet jag att det kommer vara kul att skriva min c-uppsats för ämnet jag har valt engagerar mig mycket. Egentligen. Men nu sitter det i att jag ska ta upp telefonen och ringa till olika myndigheter och det är precis där jag kör fast. Det är något jag Måste göra för att komma vidare framåt, till de roligare sakerna. Och kanske är det just därför jag fastnar. Istället tar jag mig själv på bar gärning i fart med dagens tröstätning. Det lindrar, om så bara för några minuter. Sedan kommer samvetskvalet...jag borde inte. Men egentligen. Vad spelar det för roll egentligen? I´m alive and still kicking!
Minskningen av mitt omfångsrika arsle kan jag ta itu med en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar